خبرنامه تیترخوان وبسایت

تاکنون 5921374 نشانی رایانامه ثبت شده است



تبلیغات


کسب درآمد از کوتاه کردن لینک سایت ها
خرید: شارژ سیمکارت+لایسنس آنتی ویروس+گیفت کار و پرداخت: قبض+جرایم رانندگی+عوارض شهرداری و . . .  همراه با جایزه

کسب درآمد از فروش فایل
مشاهده تعرفه تبلیغات و سفارش

پست های تبلیغاتی:

3 پست زیر و بنر زیر آنها صرفا تبلیغات هستند و با هدف جبران بخشی از هزینه های سایت و سرور درج شده اند. لذا انتشار آنها به معنای تأیید یا رد محتوای آنها نیست

فهرست اخبار به تفکیک موضوع

ایران و جهان

اخبار دانشگاهی

" target="_blank">دومین دوره استارت‌آپ ویکند شبکه‌های ارتباطی برگزار می‌شود/ هدایت دستاورد‌های پژوهشی به سمت تجاری‌سازی
  • به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری دو جانبه جهاد دانشگاهی و شرکت راه آهن که ظهر امروز برگزار شد گفت: اولویت ما در شهر تهران حل مسئله ترافیک است که این مشکل با صنعت مترو قابل حل است، مترو نیاز ضروری شهر تهران است و باید مسیر توسعه آن ادامه یابد.

    وی در ادامه گفت: تاکنون در مترو ۷ خط احداث شده و ۲ خط آن به بهره برداری نرسیده است، اما باید تعداد خطوط به ۱۲ برسد و در این زمینه باید به ساخت تجهیزات داخلی متکی باشیم، زیرا شرایط کشور‌های خارجی قابل تحمل نیستند باید در جهت توسعه این امر تلاش خود را در داخل کشور کنیم.

    در همین راستا جهاد دانشگاهی آمادگی خود را برای تجهیزات آماده کرده که این تجهیزات شامل سیستم برق مترو تهویه و سیگنالینگ و سیستم‌های کنترل تردد مسافرین در ایستگاه‌ها است.

    وی در ادامه اظهار داشت: با عقد این تفاهم نامه دیگر نیازمند واردکردن تجهیزات از خارج کشور نیستم و راه برون رفتن از وضعیت اقتصادی فعلی اتکا به توان داخلی کشور است و در این زمینه باید صادرات وجود داشته باشد، صادرات محور بودن راه برون رفت از وضعیت اقتصادی است و ما نیز باید از این ظرفیت بهره بریم.

    پورسیدآقایی همچنین افزود: امید جهاد دانشگاهی بنابر حل مشکلات زیاد بسیار بتواند تکنولوژی کشور را نیز به سوی صادرات سوق دهد.

    وی در خصوص انتخاب همکاری با جهاد دانشگاهی بیان کرد: علت انتخاب جهاد دانشگاهی در جهت همکاری این است که جهاد دانشگاهی طی سال‌های بسیار ثابت کرده که نهادی پرتوان جهت رفع مشکلات است، ثبات مدیریت جهادی از ویژگی‌های جهاد است.
     
    وی در جمع خبرنگاران در خصوص توسعه مترو و تامین تجهیزات گفت: تامین تجهیزاتی از جمله برق سیستم‌های مترو، تهویه سیگنالینگ سیستم‌های کنترل ترددد مسافران، علائم ارتباطی به جهاد دانشگاهی سپرده شده است.

    وی در خصوص انعقاد این تفاهم نامه و تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز گفت: یکی از وضعیت‌های افزایش قیمت ارز این است که استفاده از تولیدات داخلی سبب می‌شود که صنعت داخلی رونق گیرد همچنین با انعقاد این تفاهم نام وارد فاز صنعتی و تولید انبوه قطعات خواهیم شد.
    " target="_blank">اولویت معاونت حمل و نقل حل مسئله ترافیک است/ جهاد دانشگاهی نهادی پرتوان برای رفع مشکلات است
  • به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری دو جانبه جهاد دانشگاهی و شرکت راه آهن که ظهر امروز در معاونت حمل و نقل برگزار شد، گفت: صنعت ریلی در حوزه شهری پیشرفت خوبی داشته و در حال حاضر ۹ کلان شهر در حال ساخت خطوط مترو هستند.

    وی با اشاره به خدمات مترو گفت: مترو علاوه بر خدماتی مانند حمل و نقل مسافر، کاهش بار ترافیکی، کاهش بار تصادفات، کاهش هزینه‌های کشور اشتغال زیادی به وجود آورده است و با توسعه تجهیزات داخلی امکان صادرات به کشور‌های دیگر نیز فراهم می‌شود.

    طیبی در خصوص فعالیت‌های جهاد دانشگاهی افزود: جهاد دانشگاهی با مجموعه تخصصی‌های مربوط به صنعت ریلی برنامه‌ای در دستور کار دارد و در این زمینه فعالیت‌هایی انجام داده که برخی از آن‌ها تجاری سازی شده اند. اما زمان زیادی تا بهره برداری آن به طول انجامید و توسعه تجهیزات داخلی منجر به عقد این قرارداد شد.

    رییس جهاد دانشگاهی گفت: با توجه به ۳۷ سال تجربه کاری در این حوزه معتقدم که کشور از توان علمی و فناوری خوبی برخوردار است.

    طیبی در خصوص تفاهم نامه منعقد شده گفت: تفاهم نامه منعقد شده در خصوص رانش و سیگنالی، تجهیزات مترو و توان فناورانه است. در این زمینه مشکل آزمایش مرجع جهت کنترل کیفیت وجود دارد که باید توسط مدیران محترم رفع شود.

    با همکاری جهاد دانشگاهی وابستگی به تجهیزات خارجی را کاهش دهیم
    علی امام مدیرعامل شرکت مترو در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی شجره طیبه و فرزند انقلاب است و برکات زیادی از جهاد نصیب کشور شده است.

    وی در خصوص حمل و نقل ریلی اظهار کرد: از ابتدای استقرار مدیریت جدید همکاری محدودی با جهاد دانشگاهی در جهت تقویت مسائل مترو بوده  و امید است که این تبادلات گسترش یابد.

    وی در خصوص تفاهم نامه منعقد شده گفت: تلاش ما این است که با همکاری جهاد دانشگاهی میزان نیاز و وابستگی به تجهیزات خارجی کاهش دهیم و مباحث مطرح در این تفاهم نامه شامل سیستم‌های واگن مترو، سیستم کنترل تردد و دسترسی به تجهیزات برقی است.
    " target="_blank">شرکت راه‌آهن با کمک جهاد دانشگاهی نیاز به تجهیزات خارجی را کاهش می‌دهد
  • به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلا‌ع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور و رئیس هیأت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی در حکمی «علی وحدت» را به عنوان «عضو و رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی» منصوب کرد.

    در این حکم آمده است:
    در اجرای مواد ۱۰ و ۱۲ اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی مصوب ۲۰ شهریور سال ۱۳۹۰ هیئت‌وزیران و بر اساس مصوبه هیئت‌امنای آن صندوق، با عنایت به سوابق و تجربیات ارزشمند جنابعالی به‌موجب این حکم به‌عنوان «عضو و رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی» منصوب می‌شوید.

    لازم است با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط نسبت به پیشبرد اقتصاد دانش‌بنیان، رشد و توانمندسازی بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان و بهبود فرآیند تجاری‌سازی فناوری‌ها و کمک به ارتقای نظام مالی فناوری و نوآوری اقدام شایسته به عمل آید.
    " target="_blank">رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی منصوب شد
  • به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت بوستون دینامیک یکی از پیشرفته‌ترین ربات‌های خود را برای نخستین بار به طور عملی به کار گرفته است. درهمین راستا قابلیت‌های آخرین نسخه از ربات چهارپای Spot در سایت ساختمان سازی در ژاپن برای انجام بازرسی‌ها نمایش داده شده است.

    پیشرفت‌های عجیب در دنیای ربات‌ها/ اسپات به دنیای ساختمان سازی وارد شده است

    طی سال‌های اخیر شیوه تکامل ربات‌های بوستون دینامیک علاوه بر جذابیت، خطرناک نیز است. این ربات نسخه جدیدی از BigDog و Wildcat است. ربات Spot با الکتریسیته فعال می‌شود که بسیار کوچکتر و شکیل‌تر از نمونه‌های قبلی است. همچنین طوری طراحی شده که می‌تواند در محیط‌های انسانی به راحتی کنترل شود.

    این ربات در سایت‌های ساختمان سازی شرکت‌های تاکناکا و فوجیتا در ژاپن کار می‌کند.

    پیشرفت‌های عجیب در دنیای ربات‌ها/ اسپات به دنیای ساختمان سازی وارد شده است

    در سایت فوجیتا ربات هیچ بازویی نداشت بلکه مجهز به یک جعبه پلاستیکی درخشان روی پشت خود بود. در قسمت انتهایی هر ربات نیز یک دستگاه جهت یابی مخروطی شکل در قفس محافظتی قرار داشت.

    این ربات شبیه یک سگ در سایت تردد می‌کرد و گاهی اوقات برای بررسی مواردی توقف می‌کند. به گفته شرکت بوستون دینامیک، ربات اسپات در نیمه دوم سال جاری برای کاربرد‌های مختلف عرضه می‌شود.

    پیشرفت‌های عجیب در دنیای ربات‌ها/ اسپات به دنیای ساختمان سازی وارد شده است

    " target="_blank">پیشرفت‌های عجیب در دنیای ربات‌ها/ اسپات به دنیای ساختمان سازی وارد شده است
  • به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از واحد علوم و تحقیقات، حجت‌السلام حجت‌اله ذاکر در نشست هم‌اندیشی استادان فعال فرهنگی واحد علوم و تحقیقات گفت: همراهی اعضای هیات علمی در شناسایی اولویت‌های فرهنگی و اجرای آنها، اهمیت بالایی در بحث تهذیب و پرورش دارد.

    وی افزود: باید برآورد صحیحی از نیاز‌های فرهنگی و تربیتی دانشجویان داشته باشیم.

    معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات بر تنوع‌بخشی ابزار‌ها و ظرف‌های انتقال پیام فرهنگی به اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان تاکید کرد و گفت: از ابزار‌های مختلفی از جمله برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها، اردو‌های علمی و گردشگری و نمایش فیلم برای انتقال پیام بهره می‌بریم تا به اهداف فرهنگی دست پیدا کنیم.

    توجه به ماموریت پرورشی در کنار آموزشی در دانشگاه، بکارگیری ظرفیت اساتید برجسته در انتقال پیام‌های فرهنگی به اعضای دانشگاه، شاگردپروی اساتید، نهادینه‌سازی اخلاق حرفه‌ای در محیط دانشگاه از سوی اساتید و کارکنان و دانشجویان، افزایش برگزاری مسابقات علمی، ورزشی و هنری برای ارتقا مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی، ارتقا زیرساخت‌های فرهنگی و ارتباطی برای انتقال پیام فرهنگی از جمله محور‌های مورد تاکید اساتید واحد علوم و تحقیقات برای ارتقا فعالیت‌های فرهنگی بود.
    " target="_blank">نیاز‌های فرهنگی و تربیتی دانشجویان باید شناسایی شود
  • به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسین امید در مراسم نشست معاونین و روسای مراکز علمی کاربردی که امروز به مناسبت بیست و ششمین سالگرد این دانشگاه برگزار شد، گزارشی از مهمترین برنامه‌های اجرایی این دانشگاه طی سال‌های اخیر ارائه داد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی ۲۶ سال پیش با هدف توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور تاسیس شد و در این مدت بخش اصلی آموزش‌های مهارتی در این دانشگاه اجرایی می‌شود. اگرچه ما به برنامه‌ها و عملکرد‌های خود به طور مطلق راضی نیستیم، اما به عنوان دانشگاه نسل سوم در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها به وظایف خود در عرصه مهارت آموزی بهتر عمل کرده‌ایم.

    وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که عنوان شد دانشگاه علمی و کاربردی فعالیت خود را ابتدا با ۲۶ مرکز آموزشی شروع کرد و در دوره‌ای تعداد این مراکز به بیش از ۱۱۰۰ مرکز افزایش پیدا کرد و البته توسعه مطلوب و معقولی در دانشگاه علمی کاربردی اتفاق نیفتاد به همین دلیل برنامه ساماندهی مراکز آموزش عالی را در دستورکار خود قرار دادیم.

    رئیس دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح ساماندهی مراکز علمی و کاربردی به منظور نظم بخشی فعالیت‌ها و ماموریت گرایی این دانشگاه پیش قدم شدیم و در این مسیر تعداد مراکز علمی کاربردی از ۱۱۰۰ به حدود ۹۰۰ مرکز کاهش پیدا کرد. یعنی ۲۰۰ مرکز علمی کاربردی تعطیل شدند.

    امید خاطر نشان کرد: با توجه به اجرای مصوبه شورای عالی اداری کشور که در آن تاکید شده بود مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی حذف شوند، این مصوبه در دانشگاه اجرا شد که در اثر آن ۳۷۸ مرکز تعطیل شدند و تعداد کل مراکز به ۵۵۹ مرکز کاهش یافت که از این تعداد ۲۸۷ مرکز خصوصی، ۵۷ مرکز متعلق به شرکت‌ها و دستگاه‌های تولیدی هستند که به صورت خصوصی اداره می‌شوند و ۲۱۹ مرکز هم به نهاد‌های عمومی و غیردولتی نظیر نیرو‌های مسلح تعلق دارد.

    ضرورت آموزش یک میلیون و ۲۰۰ دانشجوی مهارتی تا سال ۹۹
    رئیس دانشگاه علمی کاربردی به تاکید برنامه ششم توسعه کشور برای افزایش تعداد دانشجویان مهارتی کشور به ۳۰ درصد اشاره کرد و گفت: براساس این برنامه باید تا پایان اجرای آن که دو سال دیگر تمام می‌شود باید دانشجویان مهارتی به ۳۰ درصد کل دانشجویان کشور برسد. اگر در حال حاضر تعداد دانشجویان کل کشور حدود چهار میلیون نفر باشد باید تا سال ۹۹ حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجوی مهارتی در کشور داشته باشیم.

    آمار ۵۰۰ هزار نفری دانشجویان مهارتی در کشور
    وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر مجموع دانشجویان مهارتی کشور در دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای حدود ۵۰۰ هزار نفر است در حالی که ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو می‌باشد یعنی ما همین الان نیز آمادگی پذیرش ۳۰ درصد دانشجویان مهارتی کشور را داریم که البته با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای این آمار به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو می‌رسد.

    رئیس دانشگاه علمی کاربردی با تاکید بر اینکه در سال جاری کمترین میزان ورودی دانشجو در دانشگاه را داشتیم گفت: برای سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ حدود ۴۰۰ هزار ظرفیت از سوی دانشگاه برای پذیرش دانشجو اعلام شد که کمتر از ۵۰ هزار دانشجو ثبت‌نام کرده و وارد دانشگاه شدند.

    کاهش کد رشته محل‌های علمی کاربردی از ۱۴ هزار به حدود ۶۰۰۰
    امید با اشاره به حذف حدود نصفی از کد رشته محل‌های دانشگاه علمی و کاربردی طی سال‌های اخیر برخلاف رویه معمول سایر دانشگاه که کد رشته محل‌های خود را افزایش می‌دهند تعداد کد رشته‌های محل‌های دانشگاه علمی و کاربردی از ۱۴ هزار و حدود ۸۰۰۰ کد رشته محل کاهش یافت که البته با حذف مراکز علمی و کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی این آمار تعداد به حدود ۶۰۰۰ کد رشته محل رسید.

    وی به دلایل کاهش میزان ورودی دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال نظام جدید آموزش و پرورش نظام ۶.۳.۳ است هنوز دانش‌آموزان تحصیل خود را تمام نکردند به همین دلیل آمار ورود به دانشگاه در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر شده است. برآورد می‌شود با توجه به اینکه در سال آینده ۴۰ درصد خروجی‌های آموزش و پرورش در نظام مهارتی آموزش دیدند میزان ورودی به دانشگاه علمی کاربردی سال آینده افزایش پیدا کند.

    رئیس دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: بحث دیگر درخصوص کاهش ورود دانشجویان به دانشگاه علمی کاربردی این است که هزینه‌های آموزش‌های مهارتی در کشور بالا است. درواقع اگر ما برای این نوع آموزش‌ها هزینه نکنیم آموزش با کیفیتی نخواهیم داشت و اگر هم هزینه داشته باشیم استقبال برای ورود به رشته‌های مهارتی با کاهش مواجه می‌شوند و در حال حاضر نیز مراکز علمی کاربردی با حداقل هزینه‌ها در کشور اداره می‌شود. ضمن اینکه یک دانشجوی علمی کاربردی برای تحصیل در نیم سال خود خود یک میلیون تومان هزینه پرداخت می‌کند.

    امید با تاکید بر اینکه دولت بیشترین هزینه‌ها را برای آموزش‌های نظری صرف می‌کند، گفت: به طور میانگین سالیانه حدود ۱۰ میلیون تومان برای یک دانشجوی نظری از سوی دولت هزینه می‌شود که با در نظر گرفتن چهار سال تحصیل آن‌ها این آمار به حدود ۴۰ میلیون تومان می‌رسد، اما برای آموزش‌های مهارتی کشور که اشتغال پذیری بالاتری دارند، دولت پرداخت ۳۰ درصد هزینه‌های این دانشجویان را تقبل نمی‌کند.

    رئیس دانشگاه علمی کاربردی خاطر نشان کرد: ما تصور می‌کنیم که روحیه مدرک گرایی در کشور توسط خود دولت ترویج داده می‌شود. این در حالی است که اگر برای آموزش‌های مهارتی سرمایه گذاری لازم صورت بگیرد بسیاری از مشکلات کشور در حوزه اشتغال رفع خواهد شد.

    درخواست کمک ۱۰۰ میلیاردی برای حمایت از آموزش‌های مهارتی
    امید خاطرنشان کرد: تمام کمکی که ما از دولت در حوزه آموزش مهارتی داشته‌ایم ۱۰۰ میلیارد تومان بود که این میزان کمتر از یک درصد اعتبار آموزش عالی کشور می‌شود و البته توجهی برای تحقق آن هم صورت نمی‌گیرد.

    رئیس دانشگاه علمی کاربردی به تفاوت آموزش‌های مهارتی و نظری در کشور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در آموزش‌های نظری کمتر از ۲۵ درصد آموزش‌ها کاربردی و مهارتی هستند و بیش از ۷۵ درصد آن آموزش‌های نظری به شمار می‌روند، اما در آموزش‌های مهارتی بیش از ۶۰ درصد و در برخی رشته‌ها نیز بیش از ۷۰ درصد از آموزش‌ها عملی هستند به طوری که ما برای دو واحد درسی مختلف حدود ۵۱۲ ساعت کار عملی ارائه می‌دهیم و اگر کمک‌های خوبی از سوی دولت به تقویت این آموزش‌ها صورت بگیرد می‌توانیم به هدف خود که در برنامه ششم توسعه نیز تاکید شده است دست یابیم.

    امید خواستار امکان پذیرش دانشجوی علمی و کاربردی از طریق تکمیل ظرفیت از وزیر علوم شد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر با ۲۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه علمی و کاربردی در کمترین آمار دانشجو قرار داریم و اگر وزیر علوم همانطور که با پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت در دانشگاه‌های پیام نور، آزاد و غیرانتفاعی موافقت نمودند این امکان را برای دانشگاه علمی و کاربردی فراهم کند، می‌توانیم بخشی از ظرفیت خالی خود را از طریق پذیرش دانشجو پر کنیم.

    وی ادامه داد: ما در دانشگاه علمی کاربردی حدود ۸۴۰ برنامه یا رشته مقطع داریم که ۴۵۰ دوره کاردانی فعال است که البته پذیرش در دوره کارشناسی ارشد متوقف شد و مابقی رشته‌ها در دوره کارشناسی فعال هستند بنابراین سیاست ما در این دانشگاه رعایت ۳۰ به ۷۰ دوره می‌باشد به طوری که ۷۰ درصد دانشجویان باید در دوره کاردانی و ۳۰ درصد آن‌ها در دوره کارشناسی تحصیل کنند.

    مدرسان دانشگاه علمی کاربردی ارزیابی می‌شوند
    رئیس دانشگاه علمی کاربردی از برنامه جدی این دانشگاه در پالایش و ارزیابی مدرسان خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ۵۵ هزار مدرس با دانشگاه همکاری می‌کنند که از این تعداد ۵۰ هزار مدرس از گذشته در دانشگاه حضور داشتند. البته طی سه سال اخیر پالایشی در جذب مدرسان دانشگاه علمی کاربردی اتفاق افتاد و ما توانستیم در سال ۹۵ جذب مدرسان را از طریق فراخوان صورت بدهیم. به طوری که از ۴۶ هزار مدرس که در این فراخوان ثبت‌نام کردند کمتر از ۶۰۰۰ نفر و به نوعی ۱۵ درصد متقاضیان جذب دانشگاه شدند.

    امید ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما این است که تمام ۵۰ هزار مدرس قدیمی علمی کاربردی را پالایش کنیم که این برنامه در برخی استان‌ها اجرایی شده و ۲۵ درصد آن‌ها از ادامه فعالیت منع شدند.

    وی همچنین با تاکید بر اینکه ماموریت مراکز علمی کاربردی در چهار حوزه کشاورزی، فرهنگی و هنر، خدمات و صنعت مشخص شد، گفت: مراکز علمی کاربردی باید در یکی از این چهار حوزه تعریف شده دانشجو پذیرش کند.

    ۵۱ مرکز علمی کاربردی صاحب اساسنامه شدند
    رئیس دانشگاه علمی کاربردی همچنین با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد مراکز این دانشگاه درخواست اساسنامه دادند گفت: تعریف اساسنامه برای مراکز این دانشگاه یکی از مهمترین اقداماتی بود که صورت گرفت. به طوری که بدون وجود اساسنامه این مراکز وضعیت بسیار بی ثباتی داشتند و حتی گاه اقدام به فروش سرمایه‌های خود می‌کردند که خوشبختانه موضوع تدوین اساسنامه مراکز نهایی شده به طوری که روز گذشته ۵۱ مرکز اساسنامه خود را دریافت نمودند تا تکلیفشان با شفافیت و دقت کامل معلوم شود و تا پایان سال نیز مابقی مراکزی که درخواست اساسنامه را دادند صاحب اساسنامه خواهند شد.

    امید خاطرنشان کرد: متاسفانه سال گذشته به دلیل اینکه مراکز علمی کاربردی اساسنامه نداشتند نتوانستیم اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی که از بودجه سالیانه برای کمک و بازسازی مراکز خود درخواست داده‌ایم را دریافت کنیم که امیدواریم امسال با وجود تعریف اساسنامه برای آن مراکز بتوانیم این بودجه را دریافت نماییم.

    فرصت یکساله مراکز بی کیفیت علمی کاربردی برای ارتقاء
    رئیس دانشگاه علمی و کاربردی با تاکید بر اینکه مراکزی که در برنامه سطح بندی رتبه چهار را دریافت کردند یکسال فرصت دارند ارتقا یابند گفت: براساس برنامه سطح بندی مراکز علمی و کاربردی واحد‌هایی که در سطح چهار قرار گرفته‌اند یکسال فرصت دارند وضعیت خود را به رتبه سه یا پایین‌تر ارتقا دهند در غیر این صورت تعطیل خواهند شد. در مقابل مراکزی که در سطح دو قرار گرفته‌اند از مشوق‌هایی نظیر تخفیف یک سومی بالاسری بهره مند می‌شوند.

    امید در پایان بر ضرورت اجرای نظام صلاحیت حرفه‌ای در کشور تاکید کرد و گفت: خوشبختانه ما در دانشگاه علمی کاربردی اداره کلی با این عنوان را تصویب و دستورالعمل آن را نیز نهایی کردیم. امیدوارم با جدی گرفته شدن این نظام دانشجویان خود را مکلف به یادگیری و مهارت آموزی کنند. ضمن اینکه در این راستا با نیرو‌های مسلح نیز رایزنی نموده‌ایم تا تمامی سربازان بتوانند تحت آموزش‌های پودمانی علمی کاربردی قرار بگیرند.
    " target="_blank">دانشگاه علمی کاربردی میزبان کمترین ورودی برای سال تحصیلی جاری/ خواستار پذیرش از طریق تکمیل ظرفیت هستیم
  • به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اجتماع بزرگ نمایندگان موافق و مخالف FATF، با عنوان شفافیت برای دشمن آری، برای مردم نه! سه شنبه ۲۴ مهر ساعت ۱۸ به همت جنبش مردمی حفاظت از منافع ملت در تالار اندیشه
     
    این اجتماع بعد از نماز مغرب و عشا با حضور دانشجویان، طلاب و عموم مردم برگزار خواهد شد.
     
    هماهنگی‌هایی با آیت الله اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب به عنوان سخنران این اجتماع صورت گرفته است؛ همچنین در قالب دو میز کارشناسی شامل میز نمایندگان و میز کارشناسان به ابعاد مختلف تبعات پذیرش توصیه‌ها و لوایح FATF پرداخته می‌شود.

    نقوی حسینی، دهقان، رنجبرزاده و تعداد دیگری از نمایندگان مخالف FATF جهت حضور در این اجتماع اعلام آمادگی کرده اند؛ همچنین از تمام نمایندگان مجلس از جمله آقای لاریجانی برای پاسخگویی به ملت در خصوص علت موافقت یا مخالفت خود با FATF با نامه نگاری دعوت شده و تمامی این نامه‌ها در دبیرخانه مجلس ثبت شده اند.
     
    اجتماع بزرگ نمایندگان موافق و مخالف
    " target="_blank">اجتماع بزرگ موافقان و مخالفان FATF برگزار می‌شود/ نامه‌نگاری با نمایندگان برای پاسخگویی
  • ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص زمان آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: بنابر اعلام سازمان سنجش زمان ثبت نام آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت از  ۸ مهرماه آغاز شده و ۱۷ مهرماه به پایان رسیده است.  

    وی در خصوص تمدید مجدد زمان ثبت نام گفت: زمان ثبت نام مجدد تمدید نخواهد شد.

     

    " target="_blank">زمان آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی تمدید نمی‌شود
  • اخبار فضای مجازی

    نرخ رسمی ارز (بانک مرکزی)